onsdag 24 februari 2010

Wargen - dag 1

Idag va första dagen på praktikplatsen Wargen, jag började 07 så jag va där en liten stund innan. Ganska skönt att de är nära te Wargen så man behöver inte gå i uppförsbackar å sånt fjoll som när man ska te skolan. Tog ju inte mer än 5 minuter å gå dit bort imorse.
Iallafall så fick jag börja med en rundvandring så jag skulle lära mig vart alla kylar är å vad de fanns i dom å så, sen fick jag hjälpa te med å lägga upp skinka på massa bläck å plasta över å lämna å så. Klockan 7.15 va de fika, med morronmöte, Sen så hjälpte jag te med å ha i potatisgratäng i massa massa massa bläck som skulle in i ugnen, Klockan 10.00 va de frukost, efter de så gjorde jag ren dom där stora grytorna, å efter de så gjorde jag 2 hinkar redning, sen vart de lunch, å efter de så forsatte jag med redningarna å sen hjälpte jag te med att hälla upp potatis som skulle skickas ut i kantiner å så. Sen vart de städning å slutade 15.30
Ska lägga mig tidigt ikväll så jag inte är så trött imorn.


Å nu sitter jag här å lyssnar på musik, ska väl ta å avverka 1 kanske 2 avsnitt av 21 Jump Street snart.
Om jag orkar, fast jag har ju inte sett de på flera dagar så jag borde faktiskt ta å gör't!


Over!

Inga kommentarer: