lördag 15 maj 2010

Dop i Ljusdal!

Ja, de va alltså Kusin Mange å Louise som skulle döpa Axel!
Iallafall så for vi vid halv 10 - 10 tiden där omkring. Lång bilresa å jag har beskökt okända platser för första gången, Alltså, Pilgrimstad, Gällö, Bräcke, Ånge å Ljusdal! Vilken upplevelse! Då behöver jag nog aldrig dit mer eftersom jag vart där nu. Om vi nu går tebaka te ämnet så skulle Fredde köra om några bilar, å precis i rätt timing så blev de nån cirkus musik på radion just när han skulle börja, å precis när han kört om sista bilen slutade musiken, alla skratta, eller ja, mest jag å Jennifer haha! I början va de fult väder men när vi närmade oss Ånge va blev de sommar på allvar, å så va de ända fram te Ljusdal å tebaka te stan vilket de fortfarande är...
Kom fram dit vi skulle, tror vi va först framme, å passade på å uträtta lite behov å så. Gick ut å satte oss på några bänkar som fanns utanför kyrkan tills dom andra kom. Alla kom å vi gick in i kyrkan efter ett tag å vänta på att de skulle börja. De började å jag har aldrig vart med om snabbare dop! Tror de hela varade i en halvtimme där i kyrkan. Prästen va även snabb därifrån sen oxå så. Efter de skulle vi fara till ett fik, en bit därifrån. Å eftersom ingen av oss visste vart de va så tänkte vi att vi kunde följa efter några andra som for samtidigt, men vi hamnade före dom så dom följde efter oss i stället tills dom svängde av å tog en annan väg, då hamnade vi bakom dom istället eftersom vi kom fram en annan väg. Åkte runt samma kvarter å hittade sen igen vart dom andra parkerat å ställde oss bakom dom. Fiket va bara på andra sidan gatan så de va inte så långt å gå. Gick in å väntade på maten vi skulle få, köttfärspaj å bacon å gorgonsolapaj, jättegott va de. Jennifer å jag försökte va först fram! Till efterrätt fick vi marängtårta å kaffe. Efter de öppnade dom presenterna å de va fina presenter Axel fick! :).
Sen började vi tacka för oss å for tebaka den låååååånga vägen tebaka te stan igen. Efter att vi farit förbi Ånge gick resan fortare. Å nu sitter jag här å sammanfattar dagen i Ljusdal osv.

De va iallafall kul å träffa släktingarna som man inte sett på år! :)

Hoppas de är så här fint väder länge å hela sommarn å, de hade ju inte direkt suttit fel om man säger så.


Over!

Inga kommentarer: