söndag 23 maj 2010

Josse älskar mig!

Tänkte skriva om helgen som varit bara å jag börjar med Fredagen;

Fredag; Vaknade som vanligt å skulle ha bageri, fick åka bil dit så jag slapp alltså gå, å åka buss. Eftersom de va sista gången så hade vi bestämt redan förra gången att vi skulle göra tårta. Blev en gräddtårta med hallon på för mig, som va te Moder Jord, eftersom de är Mors dag nästa helg, å te Syster, eftersom hon fyllde år för ungefär en vecka sen! Sen fick vi ju även äta tårta där när vi satt å fikade innan vi skulle sluta. Efter bageri så gick jag å Jessica vidare te fordon för en sista lektion där, å i mailet vihade fått stod de att helst så många som möjligt skulle försöka komma dit, jojo visst, vi va 3 pannben där, å vi tvättade som vanligt en bil, å mitt upp i allt så blire brandlarm så då vart vi lov å gå ut en kvart 20 minuter ungefär tills vi kunde gå in igen, sen skulle vi polera med maskin å jag va helt klart bäst på de!
Sen slutade vi å då gick jag hem å packade de jag behövde sen for vi.
Stannade i Åsarna å köpte hamburgare, sen for vi över Klövsjö.
Stannade ingenting i Sveg nå, utan for vidare te Härjesjön å titta till, hälsade på Stampisen å tog bort lite barr å annat som inte skulle va där å pratade lite med hon innan vi for vidare.
Kom väl hem vid 8 tiden skulle jag tro, då blidde de mat, potatisgratäng, strimlat kött å ädelostsås på de. Lika gott som alltid!
Å tårtan jag hade med mig te efterrätt. Både Josse å Plutte va där.
Sen blev klockan 22 tiden, å jag va inte uppe så länge till utan jag gick å la mig eftersom jag skulle upp en någorlunda tid.
Så på Lördagen vaknade jag halv 9, men gick upp 9, uppe först av alla... för en gångs skull, höhö! Så jag tog å kokade kaffe å satte mig å fika, å pratade med Alice lite grann. Ringde sen te Ida å hörde med henne vilken tid jag skulle vara där å jag kunde vara där te kvart i 11 ungefär. Å de va jag. For mot Malung å vi gick omkring, såg inte så många man kände, men om man hade vart där på kvällen så hade man nog gjort de. Köpte en karusellbiljett som vi fick åka på 2 gånger haha. Första gången hade han glömt å ta biljetten av oss, men de gjorde inte oss nånting :P. Träffade Eline som hade blive neger, haha. Vi hade tur med vädret tills vi skulle hem, då började de regna. Vid 15 tiden kanske de va for vi hemmåt igen. Farfar hämtade mig hos Ida efter ett tag. Kom hem å gjorde inte så mycket, förutom å dra kabel så jag har träningsverk i både armar å ben haha, å skala bort lite färg på nå skärmar. Fikade X antal gånger, å åt middag, efter de vart de lite FIA spelande, å sen skulle Fader Sand hämta Moder Jord, å jag tog in Alice å gav henne mat, efter de satt jag å läste guide boken om Kina, riktigt underhållande faktiskt haha! Å efter de förflyttade vi oss uppåt i huset å såg på Repmånad, haha jag tröttnar aldrig på den filmen :D. Sen gick jag å la mig. Klockan 00.44 ringde Josse å berättar att hon älskar mig, minst 3 gånger sa hon de haha. Kunde riktigt se framför mig hur hon skrek de i telefon å stod lite svajjigt som hon kan va ganska så bra på. Hahaha!
Å idag Söndag for vi hemifrån vid 14 tiden tror jag, sen stannade vi i Särna å tankade å köpte glass, å efter Lövnäsvallen vart vi lov å stanna för å fylla på med vatten, for sen vidare, kom ända te Härjesjön, å precis som i Fredags gick jag och hälsade på Stampiesen å pratade med henne en stund innan vi skulle vidare. Kom te Sveg å svängde in te Nina på fika, där va oxå Mange, Louise, Axel å Lasse. Efter fikat drog vi oss vidare te OK å fyllde på med vatten, å jag sprang in å köpte dammsugare under tiden, for vidare å kom nästan nyss till stan. SÅ nästa gång jag far hem är när jag har fått sommarlov, om lite mindre än en månad. Nästa helg är de motormässan, får väl se vem jag far dit med, är ju inte direkt så kul å fara dit själv om man säger så.
Näe, men jag ska väl sitta här en stund te innan jag tänker på refrängen. Vet bara inte vilken refräng jag ska tänka på än, men de kanske jag skriver imorn eller nått.


Haaj!

2 kommentarer:

Ida sa...

Karusell x2 är kul!! :D

BettanPaalm sa...

Haha jajjemän :D