fredag 28 maj 2010

trött!

Som jag skrev igår så skulle vi ju göra maten te 3ornas mösspåtagningsbal, å jag skulle först ställa i ordning i matsalen där vi skulle äta å fixa där. Å samtidigt göra "personal"maten, gick bra, men dom där 1orna hade gjort för lite köttfärssås så när jag, Matte å Engnörd skulle äta fick vi lite lyxigare, alltså fläskfilé, sauotan va god den va! Sen gick maten ut å förrätten va hur god som helst! Laxrullader med sallad å nån god sås + grissinisar, onödigt gött!
Vi fick ju äta upp dom som blev över, så då blev ju jag glad :P haha!
Å när förrätten skulle ut så hjälptes alla åt å lägga upp på tallrikarna, bakpotatis med nå smör, vet inte va de va för nå smör men de såg gött ut, å fläskfilé å nå grönsaker, med rödvinssås. Gick in å kolla lite i gympasalen där alla stora barn satt å åt, lite emellanåt. När vi kokade kaffe gjorde vi de i en gryta, å jag har säkert aldrig sett så mycke kaffe nån gång. Efterrätten va jättegod, för jag å Emma tog en å smakade! haha :). under tiden när dom åt höll vi på å städa i köket, å vid 22 tiden ungefär for jag, Twin, å Johan med Emma hem.

Å idag tänkte jag ha en sovmorron eftersom jag ändå är ledig, jo visst, vaknade vid 9 tiden, å är fortfarande skittrött å inte bytt om te nå vanliga kläder utan sitter med en stortröja å täcke på mig. Frukost har jag inte heller ätit än, men jag planerar å göra de ganska snart för jag är hungrig!


Over!

Inga kommentarer: