måndag 15 november 2010

Get your kicks on route 66

I fredags klockan 04.45 bestämde jag mig för å åka te Härjesjön. Så jag hoppade på bussen som som vanligt går 7 och va framme i Sveg runt 10 nångång. Eftersom bussen inte gick förrän 12.50 så ringde jag Micke å fråga om jag fick komma dit å vandalisera lite. Klart jag fick de! Vi lyssnade på musik, satt å prata, försökte hitta både hem å bilnyckeln som va borta utan resultat. Efter ett tag kom även Mange å Axel dit. Länge sen man såg Axel, han hade blivit så stor sen sist, en stund efter Mange å Axel kom även Jan-Olov, Michaela å sist Lars efter att Jan-Olov åkt igen. Så de blev lite av en liiiiten liiiten släktträff haha.Efter lite kaffe fick jag skjuts av Micke te Härjesjön, å när vi nästan va framme hamnade vi i en kö, eftersom de va en bil eller 2 som hade krockat. Så vi fick väl stå där en kvart kanske. I Härjesjön va redan mamma å hon fyllde år :D. När pappa kom följde jag med han te Sveg en sväng. Jag fick gå in å köpa toapapper å snus. Då kanske jag äntligen fick visa leg för en gångsskull tänkte jag. Men fick jag de då? NÄEEE!!!!! fan va sint jag vart då! Vi fick iallafall jättegod lax te middag, å efterrätt fick vi oxå. Halv 20 nångång, kom de blombud te Moder Jord, hon vart jätteglad över dom å blommorna va jättefina! I lördags hände de inte så mycke, de snöade lite men de gick över sen. Alice fick va ute å leka i snön. Jag tror nog hon tyckte de va kul för när jag fråga om hon ville gå in sprang hon bara iväg från mig.
Å igår (söndag) packade jag ihop å gjorde lite mat innan vi skulle åka å lämna bort mig. Åkte lite tidigare eftersom vi skulle in på Dollar å kika lite innan dom stängde. Så när vi skulle lämna bort mig vid busstation så va de låst där så jag kunde inte sitta där å vänta, istället gick jag hem te Nina å hälsade på tills de va lagomt å gå te tåget.

Är de bara jag som tycker att den här natten va onödigt lång?


Nu ska jag snart åka te skolan. Tar bussen idag för jag har ingen lust å gå.

Inga kommentarer: