söndag 6 februari 2011

Dag 17 – Mitt favoritminne

Ett av mina favorit minnen är nog STCC resan jag följde med på via konfirmationen, jag har nog aldrig haft så roligt som jag hade den helgen,

Vi började hela resan ganska tidigt på morron å jag tror jag åkte med Jenny ner te Lima för å hoppa på minibussen dom hade hyrt, totalt va vi 8 stycken som for ner, Alla utom en i våran grupp va med, första stoppet va väl i Lindesberg tror jag, näe de va de inte alls, vi stannade i Hällefors för å köpa frukost på nån statoilmack där, Men sen nästa stopp va iallafall Lindesberg eftersom vi fick höra att de va en bilträff där så ville jag å Jenny dit. Vi övertalade Mange som körde att vi skulle dit å titta en liiten stund, men de vart nån timme där likförbannat. Jag köpte mig ett linne å en doftgran eller 2 kanske de blev tillomed. Vi kom te Borensberg ett tag efter Örebro, å där stannade vi för bensträckare å sånt, kollade även på när Vasa Lejon båten for förbi. Å när vi kom fram te självaste Linköpning åkte vi först på nå flygmuseeum, ganska tufft å titta på, Sen in på city å titta in i Domkyrkan där. Å fick även va med på en gudstjänst tror jag. Robin även kallad Finnspetsen, å Ruben å andra namn lyckades somna under de. Vi tog även en tur i Gamla Linköping där allt verkligen va gammalt på allvar. Vi vart hungriga å Jenny, Elin, Ewa å Mange gick å åt på kina, medans jag va tuff följde med pojkarna på ett tuffare matställe vid namn Burger King. När alla hade ätit färdigt skulle vi åka dit där vi skulle sova, va de stället hette kommer jag inte ihåg, men de va då så vidrigt mysigt där så åjejej! Fick ju en rundvandring på gården å så innan vi börja kuta runt själva där omkring. Sen samlades alla i vårat rum, alltså, mitt, Elin å Jennys rum te klockan blev ganska mycke, låg å skratta åt allt möjligt å prata om de mesta. När de va dags å sova så va ju jag självklart inge trött, de va alldeles för varmt, å jag låg inge bekvämt de slutade med att jag satt på glovet å lutade mig mot sängkanten å sov. Jag hade även en träbalk alldeles vid min säng så varenda gång jag skulle resa mig eller sätta mig ner så slog jag alltid i huvve.
Vi hade även planerat att vi skulle gå upp ganska så hyffsat tidigt å sminka finnspetsen när han låg å sov, men de gick ju som de gick. Jenny sov å jag hade ingen lust å gör de själv heller haha. Så jag gick å la mig igen tills de va dags å gå upp å äta frukost å sånt. Tror vi kom iväg vid 10 - 11 tiden dagen efter för å åka te Mantorp där själva STCC höll hus, Vi hade våra platser på biljetter men de va inte så noga när man kom dit.
Gick runt lite å tittade på alla bilar å annat kul som fanns där under tiden å de va sjukt varmt den dagen kommer jag ihåg så man fick ju årets första bränna den dagen. Elin å Jenny gick runt lite för dom själva lite titt som tätt så jag blev ju kvar med pojkarna även då, men va faan, jag hade kul som fan under tiden då.
När alla race va slut va de dags å åka hemåt, hemresan va lika rolig den oxå skrattade oavbrutet även då. Stannade i Örebro på MAX för å äta å åkte sen vidare, Kom te Vansbro stannade å in på nån mack å köpte x antal pucko.
Kom hem vid 23 på kvällen å efter en helg med massa roliga händelser så va jag skapligt trött å sov ganska så skönt när jag kom hem..


Sen va vi även på Svenska rallyt oxå tidigare samma år, de va oxå hur kul som helst, men de kan jag berätta om en annan gång.

2 kommentarer:

Pia sa...

va liten o söt du va :)
men vafan äre för någon kalender i bakrunden? xD

BettanPaalm sa...

hahahahaha, de är nån sorts gubbkalender om man säger så haha