måndag 2 maj 2011

Mitt påsklov...

...De började redan på tisdag de. Å jag åkte väl som vanligt med bussen te Sveg å fick sitta å vänta där i cirkus 20 minuter på nästa buss som skulle ta mig te Härjesjön. Te skillnad från sist jag åkte med den bussen så va hela bussen full med barn, så jag kände mig skapligt utstirrad när jag klev av bussen, sådär mitt i skogen. Menmen, jag gick över vägen å påbörjade vandringen in te stugan vilket var mer än en kilometer, de ni! Bra nog skapligt varmt å jävligt, men fram kom jag helskinnad å lycklig.
Moder Jord å Fader Sand skulle komma dit efter att mamma slutat, sagt å gjort de gjorde dom oxå, ungefär vid 18tiden kom dom dit.
Åkte hem te Sälen på torsdagmorron för mamma skulle börja jobba halv 13, efter att vi handlat å sånt på byn så åkte vi hem igen å pappa å jag for te Särna, bara så ni vet, de tar en Eddie Meduza skiva från Osanden City te Särna City. Under tiden som pappa höll på å slipa å höll på med en annan bil så städade jag i KGE:n invändigt, så den som sätter sig skitig i KGE ska jag personligen söka upp! Den kvällen kom vi hem vid 22, å jag gick å la mig direkt då. Dagen efter, alltså fredagen så vart de en tur te Särna även då. Jag plockade ihop inredningen i bakluckan så nu är de nära :). Hände inte så mycke sen på kvällen sen inte. På påskafton va jag med Josse, först vart de en tur upp te Näsvägen, satt där några timmar å kul va de allt! Efter några timmar så bar de av upp på Harrys, te en början va de inte så jättemycke folk, å inte en käft som man kände, efter nån timme vart de sjukt å mycke folk å äckligt vidrigt varmt, tillomed ute på balkongen va de äckligt vidrigt varmt. Så både Josse å jag bestämde oss för å åka hem, hemma hos Josse ungefär vid 1, då satte vi oss å fikade bulle å kaffe innan vi gick å la oss.
Vaknade sen vid 9 tiden dagen efter, å vi satte oss ute direkt, Satt ute hela dagen faktiskt, ända te 16, då ville Josse ha en hamburgare från Donken, så vi for upp, men de va stängt sen 45 minuter tebaks, så vi for ner igen, å beställde en pizza å kebabrulle te oss själva från Dalarnas, sjukt gott! Sen efter ett tag for jag hem på cykeln å packade, för när mamma slutat skulle vi fara te Härjesjön. Körde omkring med picupen jättemycke å jävlarr va han gick, körde tillomed hela vägen från Härdal å te stugan, sjukt kul, på tisdag morron åkte mamma å pappa hem, å lämnade mig å Alice kvar, Rock n Roll! Men sen på torsdag kväll kom dom tebaks igen, va med in te Sveg för å se på lite fol efter att ha vart isolerad utan teckning på telefon en hel vecka, å va på dollarstore å köpte strumpor gjorde jag oxå, Lycka!! Sen va de ju meningen att jag skulle te stan i går ( söndag) men jag börjar ju ändå 9.15 på måndagar å bussen kommer te stan 8.40, så jag hinner ju liksom, så jag stanna kvar en natt te, va uppe med tuppen imorse å åt frukost å packa i grejerna å satte oss i bilen ungefär 20 i, bussen gick 5 i, men vi hann precis, å bussresan va bra nog dryg, trött som en jude hela resan, å har vart de även hela dagen. Efter skolan så vart de fejksolning, egentligen behövde jag väl inte de men ändå haha! Sen vart de stan å en fika med Jessica å kolla lite i affärer! Sen när jag kom hem har de inte hänt så mycke. Men nu funderar jag på om jag ska gå å lägga mig, är äckligt trött å de känns i benet hahaha!

Kanske har tur å drömmer att jag har körkort å kör omkring med picupen igen, drömde 3 drömmar om picupen under veckan som vart, alla va lika roliga. Å roliga drömmar är ju kul de! :)

Inga kommentarer: