fredag 1 juli 2011

To the Rockabilly Beat

3e gången gillt nu då, jag har försökt spara de jag skrivit igår men de gick tydligen inte? Vet inte varför. Men men,

Iallfall så satt jag å kolla på mitt schema jag har över sommarn, å räknade ut att jag är ledig 8 dagar av 8 veckor/37 dagar. De innebär att jag får säga tack å hej te allt jag planerade nu i våras, dvs Dansbandsveckan, Classic, Härdalsyran, Idreyran å annat kul. Men jag får se de på den ljusa sidan, jag får ju pengar i slutändan iallafall.


For ju neröver i torsdags å blev sittandes i Sveg i timmar bara för att bussen mot Härjesjön bara går en gång om dagen å de är vid 12.50, Hur många är de som åker bussen då liksom ? Men jag fick iallafall skjuts av Emil te slut, Tackar å bockar ännu en gång för de! :)
På midsommarafton kom vi tyvärr inte iväg te Sveg nå på dagen så man man missade ju allt som hände där, bland annat cruisingen som man hade sett fram emot.. Men vi kom iväg på kvällen iallafall å placerade oss utanför Knuten, å vilka går ut därifrån om inte Självaste JLTrion sjukt tufft :D.
Sen fick vi åka i papputts gamla Cheva Biscayne 58, som inte stod på däck när han hade den för många år sen, Å då kom jag på att jag har bara åkt Cheva hittills iår? Lite kul, Camaro, picupen å Biscayne'n, men ändå för lite! Ja just, åkte ju Lincoln på studenten oxå ;)
Men tebaks te ämnet så gick vi aldrig in på ön, de kosta 250 per skalle, så vi for hem efter ett tag iallafall.
På måndag morron for vi hem te Sälen å Mammutt for å Jobba kvar hemma så kastade vi upp skrot på flaket å åkte upp på tippen å kasta saker. Sen på kvällen fick jag följa med å se Josses postrunda, Lima Södra, mycket intressant tycker jag ! :) Sen fick jag ju provsova nere i rummet där jag kanske ska bo sen om jag får nå jobb där hemma. I Tisdags så klippte jag lite gräs å va te tandläkarn å försökte fixa cykeln som jag misstänker har krympt, å slangarna ska nog bytas så fort som luften far ut! I onsdags klippte jag gräset lite mer men gräsklipparn ville inge mer när de vart för högt gräs för då gick de inte å dra igång den, Sen när jag skulle hämta posten så höll jag på å köra över en huggormsbebis. Sen vart jag lov å gå ner å titta på den men då hade en bil kört över den så den låg lite överallt på vägen hahahaa! Cyklade ut på byn å hämtade grejerna som jag hade kvar hos Josse å sen tebaks igen, sjukt drygt å cykla i den där värmen alltså!
när mammutt hade slutat så packade vi i bilen å for mot stugan. De blåste för mycke så jag kunde inte bada nå. Igår vaknade jag satte mig på bron å åt frukost, precis som de ska va när man är där. Sjukligt varmt å härligt å inte hann man bada förrän vi skulle te Sveg, så de va ju bara å packa ihop alla utspridda saker å lägga i de i bilen å åka. Vart en tur te Dollarstore för å köpa hårsnoddar å mackaroner å 2 glassar te mig själv. Hörlurar köpte jag å, kosta ju bara 30 spänn så va fan, de kan va värt de! Efter de så for vi å kolla busstiden åt mig för å va på den säkra sidan, å sen va vi in på konsum å handla. Jag fick med mig en kyllingsallad å en baguette+ dricka te resan, sen vart de inrednings affärn å köpa ännu en glass, å tillomed jordgubbar påväg te bilen! Sen en tur hem te Cecilia å Joel som va ute å badade då fick vi kaffe å mariekex, länge sen man åt de alltså. Efter ett tag så lämna mammutt å papputt av mig på station te bussen kom.

Så nu är jag i stan å blir antagligen här resten av sommarn,
Rock on!

Inga kommentarer: