måndag 12 september 2011

Oh wake me up!

For hem i fredags, så jag åkte som vanligt med 12 bussen från stan, kom te Sveg runt kvart över 15 ungefär å satt å väntade på nästa buss som skulle ta mig te Härjesjön. Kom dit å vräkte i mig en stor portion tacopaj i väntan på att Josse skulle komma å hämta mig. De gjorde hon oxå. Så vi satt å sjöng med te Eddie Meduza nästan hela vägen hem. Å in på OK i Särna å köpte korv med bröd å Grillad i baguette. Kom hem å vräkte i oss en varsin bit med smörgåstårta å sen vidare hem te Josse där de blev lite vin å en varsin shot.
Vid 11 for vi upp på Gustav, inte många man kände där inte men efter ett tag så träffa man på Freddan å Sandra Johansson. De va kul. Slog oss ner vid ett bord där Freddans syrra satt å Emelie, som oxå bor i stan. Då vart de lite mer kul när man vet att de är fler hemifrån som bor på samma ställe! :).
Vid 2 for vi ner mot byn igen å sen upp på näsvägen på efterfest med omelett. Brukar inte gilla sånt men de va faktiskt sjukt gott de där. Sen efter nån timme eller 2 där så beslöt vi oss för å gå hem. Josse föreslog genvägen, men jag tyckte inte riktigt hon va i rätt tillstånd för den vägen. Så vi tog den långa säkra vägen istället.

Lördagen vaknade jag av att Josse väckte mig tror jag. Frukost framför dom 3 vännerna och Jerry, skapligt kul tycker jag. Sen fick de bli en brorunda en stund efteråt. Å när vi kom tebaks efter rundan så satte jag mig med teori en stund innan jag åkte hem för en sväng. Väl hemma fick jag arbeta. Maskera å greja på. Halv 20 kom Josse å hämtade mig å då for vi upp på Gustav för å äta. Jag tog vitlöksbröd å en burgare, å fy faan va gott de va å jag blev proppmätt i magen. Å hemma väntade en godispåse å en ostkrokspåse. Men jag kan erkänna att godiset förblev orört likaså ostkrokarna, de enda som rördes va fantan. Såg på en film gjorde vi oxå, Devils tror jag den hette. De va faktiskt ganska bra den.
Efter de blev de å sova å vaknade runt 11 tiden i går morse. Satte mig framför tv:n med Josse å vi beslöt oss för å se på film, Mors Elling. Te de vräkte vi i oss en en daimtårta utan å skämmas! Packade sen ihop mina grejer å gjorde mig klar för å resa vidare i landet. I de här fallet va de Härjesjön som stod på kartan. Så jag övernattade där å åkte med bussen te stan halv 11. Å nu är jag alltså framme å jag sitter här.
Haha de va nån jätte kristen gubbe i Ytterhogdal som gick in i bussen å börja predika, å sa åt oss som satt där att vi skulle välja Jesus innan de va försent å massa annat, hahaha!
Ska väl ta å vräka i mig nå ätbart snart tror jag. Fan när jag tänker efter så har jag nästan inte gjort nå annat än å ätit den här helgen känns de som. Menmen, de ä ju jag så de är inte så konstigt de inte.

Inga kommentarer: