måndag 14 november 2011

I ran all the way home

Jobbade som vanligt i lördags, efter de vart de G3 som vanligt kom väl hem 4 ungefär efter att jag lämnat av Evelina hemma hos sig. Skulle åka med bussen te Sveg som gick vid 7 vaknade när klockan ringde vid halv 6, snooza "5 minuter" vaknade 06.43 nästa gång, de va ju bara å kasta på sig kläderna å dra ner te bussen, som kom dit samtidigt som jag anlände te busstation. Försökte sova lite på bussen vilket gick väl skapligt bra tycker jag. Kom te Sveg runt 20 i 10 blev hämtad av Modern å Fadern, for te stugan vräkte i mig massa tårta å annat gott, Sen tog jag å Josse en tur te Sveg å va på Dollarstore där jag köpte jullights å 2 lådor som jag ska ha på hyllan i min Walk in - Garderob!
Sen hälsade vi även på hemma hos Sigrid en sväng å även Nina innan vi for tebaks te Härjesjön. Josse skulle ju åka tebaks te Sälen igen. Såg lite grann på tv undertiden maten höll på å tillverkas, va lite osmart å sätta mig så jag låg skapligt bekvämt i soffan så jag somnade te några gånger. Men de gjorde inte ett dugg för de va skönt å somna till lite, Somnade till förresten minst 4 gånger under tiden.

Imorse så klev jag upp vid 9 ungefär å vräkte i mig en tårtbit av varje. Mätt blev jag då som en jude, å mammas smörgåstårta är nog godast av alla ! Halleluja alltså. Papputt körde mig te Sveg så jag skulle hinna med bussen te Stan vid 10.25. Å även idag sov jag lite på bussen, jag lyckades!
Gick å jobbade några timmar från 16 te 19, de va bara whiskeyprovning idag så de skulle bara lagas lite mat å sen kunde man gå hem efter de. Så nu är jag hemma igen känns ganska skönt med en ledig kväll. På torsdag ska jag "göra" risk1a kvart över 15, känns förbannat gött så man har de gjort sen liksom, bara halkbanan å några körningar kvar, sen blir de förhoppningsvis uppkörningen. Teorin har jag väl kvar en del på å. Men de är ju bara å ligga i som fan med den å så är den oxå över så småningom. Då kanske jag har mitt efterlängtade kort i handen snart om allt går som jag vill! :)

Inga kommentarer: