söndag 25 december 2011

I'm a Soulman!

Igår va de ju som säkert alla vet, Julafton. Själv klev jag upp vid 9 kanske? Åt lite frukost å sen begav jag mig ner på stan med mamma å pappa för å skaffa dom sista julisarna. Fick med mig nästan allt jag tänkte, men några saker fick utebli, för i år. De är ju ett år nästa år å liksom!
Kom hem å städade å slog in de jag hade köpt å väntade på att klockan skulle bli 15, å de blev den ju så småningom å då började ju som vi alla vet Kalle Anka, årets höjdpunkt!
Å när de va slut kom Fredde å hämtade oss å for hem te han å Jennifer, där de va fullt i de lilla köket. Mat fick vi, å som vanligt så tar man ju jämt alldeles för mycke på tallriken så man hamnar i paltkoman innan maten ens är slut. Att man aldrig lär sig. Efter maten å väntan på fikat så passade jag, pappa å fredde på å gå ut å ta lite friskluft, vilket va uppfriskande å man kunde hålla sig vaken lite till. Å när fikat kom fram på bordet kände jag lite, fan, jag kommer inte orka 2 kakor. Så de fick bli 1! Faktiskt, är lite förvånad... Öppnade paket innan vi for hem te oss igen vilket va vid 9 tiden. Vart väl lite mer julklappar när vi kom hem å sen hände de inte så mycke mer. Man hade ju hamnat i paltkoman så de va ju nästan bara å gå å sova, fast jag vart ju så jävulskt snorig när jag va hos Fredde å Jennifer, som vanligt, så jag satt väl å snora ett tag innan jag gick å sov.

Å de jag fick;
  • En tavla med bilar som lyser
  • Strumpor
  • Tavelram
  • Sjal
  • Mössa
  • Väska å en litenliten plånbok
  • Örhängen
  • Kokbok
  • Halsband
  • Blues Brothers skivan
  • 200 spänn
  • Tandborste + tandkräm
  • Ljusgrejer typ, vet inte hur jag ska förklara men de va nå sånt.
Tror jag sagt allt nu, man har ju förmåga å glömma bort allt på engång nästan.

Hörs hej!

Inga kommentarer: