torsdag 9 februari 2012

De va helt allvarligt inte jag!

Nu när jag ändå nyss kommit från jobbet å inte kan sova än, så kan jag ju offra mig med å skriva lite om helgen som va. Så Josse slipper tjata som en jude, men hon gör väl antagligen de för hon tycker jag är världens bästa lillasyster å ser upp till mig. Visst Josse?!

Iallafall, jag hade städat jättefint i mitt rum men nu ser de förjävligt ut igen, så jag ska städa nästa gång te vecka 8, men iallafall så kom ju, som jag sagt x antal innan, Josse, Anna å Lina på besök, ungefär vid halv 16 tror jag att dom anlände te stan.. Först begav vi oss ner mot stan å dom skulle väl in på affärer å kolla å köpa saker. Så innan allt stängde så for Josse å jag å hälsade på Fredde å Jennifer medans dom andra va kvar på stan. Så vi kollade lite grejer, bland annat i garderoben med alla bebiskläder å sånt, sjukt gulliga saker alltså! :D
Sen fick vi skjuts ner av storebrodern till stan. Så vi gick in på Dallen å kolla om de fanns nå ledigt för 4 personer, de gjorde de om en timme ungefär, så vi gick iväg på gamla The Rock, kommer just inte riktigt ihåg va de heter nu men vi va iallafall där å tog oss nå å dricka, de fula va att Lina fick visa leg, men inte jag! Hahaha
Så vi satt där en timme ungefär innan vi begav oss te Dallen för å äta. Jag kom på mig själv genom å äta exakt samma sak som sist jag å Josse va där. Men va fan, de va ju gött!
Efter att vi ätit gick vi hem, å bytte om. Jag gick te Evve å va där tills vi skulle på G3 dom andra va kvar hemma å tog taxi ner? Haha, onödigt när de är så nära liksom.
Kom på G3 som vanligt, å de va lika kul som vanligt, vid stängning skickade jag hem Anna å Josse med taxi, själv gick jag med dom andra på donken å åt. Efter de bar de av bort mot sjukhuset där vi satt å lyssnade på Metallica å massa annat, å tog en taxi därifrån vid 6. Sov cirkus 3,5 timme innan man blev väckt, å sen efter en stund bar de av ner mot stan för frukost, jag körde på en kallrökt laxsallad med chevré å rödbetor, sjukt förbannat gött va de alltså!
Sen vart de nån utspridning så Anna å Lina försvann åt ett håll å Jag å Josse ett annat, Jag å josse hamnade på Dallen å åt en Nachos, innan vi gick hem så Josse kunde sova, jag försökte men de gick inte som jag ville så jag satt å lyssna på musik i min ensamhet. Klockan gick å de blev kväll så jag bytte om å gick te Evve igen, satt där te halv 23 innan vi gick ner mot G3 igen, de va lika kul även den kvällen.
På söndagen blev man ju väckt från sin kungliga sömn igen, för jag skulle agera frisör å klippa Josse. Gjorde typ ingenting där på söndagen, utan jag va mest trött hela dagen å gick å la mig redan vid 12.

Måndagen bestod av jobb som vanligt 16-23 typ, va påväg hem från jobbet när de kommer en polisbil ganska fort emot mig, jag gick ganska lugnt å snällt lyssnade på Elvis tror jag att de va i hörlurarna, å tänker, dom ska säkert bara vända, eller fråga efter nån.
Jojo, där hade jag ju fel. Dom börjar å fråga va jag heter, om jag har leg med mig så jag kunde bevisa de, så jag säger va jag heter å visar leg som han som sitter kvar i bilen kollar upp å ringer nå samtal, han som körde gick ut ur bilen å frågar;
-Vart kommer du ifrån?
-Sälen, svarar jag
-Vart är du påväg nu?
-Jag är påväg hem, har jag gjort nått?
-Vart exakt är hem
-Vid OK på Södra Gröngatan
-Vart har du varit nyss?
-Jag kom från jobbet,
-Vart jobbar du då?
-På Dalwhinnie, Har de hänt nått?
-Vi letar efter en som va klädd ungefär som du.

Han såg skitsur ut han som jag pratade med å sa inte ens förlåt för besväret eller nånting, där stod jag å blev skiträdd å började fundera på va jag har gjort för olagligt men kunde inte komma på va jag hade gjort.
Jag fick iallafall visa leg, en av dom få gångerna liksom haha!
Men jag ser de där som en upplevelse nu! :)

Annars idag onsdag har de varit, så åkte jag Evve å Angelica på Hov å åt Wallenbergare, så jävla efterlängtat i min mage de va alltså! Fick höra att Peter Jöback hade vart där lite tidigare å ätit han oxå, plus att vi satt på samma bord som hade suttit på. Så de va ju tufft.., Tror jag
Folk säger att vi är lika, hur fan då undrar jag?!

Inga kommentarer: