måndag 4 mars 2013

You take it on the run baby

Börjar med torsdagen;
 Moder, Fader, syster å Alice kom upp till stan i torsdagskväll. Så efter att jag slutat jobba i torsdags gick jag hem å tog med mig Josse ner på g3 för en afterjobb öl å en cider! Riktigt trevligt! När de stängde gick vi hem igen å satt å prata med mamma å pappa som fortfarande va kvar hemma hos mig, ganska kul  måste jag säga. gick sen å la oss å bestämde oss för å gå upp en bra tid på fredagen för å hinna umgås innan jag skulle börja jobba. Jo men de gick ju bra, klockan ringde som planerat va, men likförbannat tog vi oss inte upp förrän klockan 10 tiden. Bra där!
Men vi kom ner på stan iallafall å jag fick mig ett diskställ så nu blir de nog  roligare å diska när man kan ställa disken i stället istället :)

Gick å jobbade klockan 13, å vi hade fått en ny spis tillomed, så de första vi gjorde va å studera spisen säkert en kvart innan vi bytte om. Riktigt mycke folk va de på kvällen iallafall, kom iväg kanske halv 1 ungefär, å när jag kommer hem för å hämta syster som har haft hela kvällen på sig å göra sig klar, men vi kom på g3 iallafall å tog oss några öl innan de blev hemgång, sen satt vi å prata till typ halv 4- 4 nångång. Själv skulle jag upp igen vid 8 tänkte jag, å hela natten drömde jag om 1897, en efterrätt vi har på jobbet.
Inte kul de alltså!
Gick på jobbet samtidigt som Anna, för jag tänkte stycka oxe innan de öppnade, sagt å gjort de gjorde jag! Sen va jag på jobbet hela dagen till strax efter 00! Hade riktigt lugnt hela dagen fram till klockan 18, de va då de började dra igång! Å då drog de igång på riktigt, men sen dog de ut där vid 21 igen. Så vi körde på med städningen å sen gjorde i beställningarna! Kom hem å gick på g3.

Igår när de va söndag så gick vi upp vid 10 tiden, klädde på oss å gjorde oss klara för å gå ner på stan! Sagt å gjort, vi gick typ halv 12 neröver, drog mot Thörners å tog en varsin fika, Angelica hängde på där å fikade lite hon å ! Drog hem sen å tog farväl av familjen som skulle åka hemöver, själv gick jag å duschade å gjorde mig klar inför Årets bartendertävling som skulle börja klockan 17.30. Mötte upp Emma utanför g3 innan vi gick in. Vid 19 tiden va allt klart å resultatet blev att Micke, Chefen, kom 2a å Ida, som jobbade hos oss förut, kom på 1a platsen i år igen! Riktigt bra tävlat av båda 2.
Efter de gick jag Emma å Gabriella å åt, å sen vart de ett besök på Winston innan de vart Solo. Tyckte klockan gick otroligt sakta igår kväll så när klockan va kvart i 20 kändes de som om den va 22 å så höll de på hela kvällen typ. Klockan 23 bestämde jag mig för å vandra hemöver, bara för att klockan verkligen stod still! Men de vart lite bilåkning,  först bort till Raggarn å sen upp mot Lillänge å sladda runt. Sjukt kul å hemma va jag typ halv 1 tror jag, iallafall mellan 00 å halv 1. Då gick jag å la mig för jag orkade inte va vaken nå mer kände jag!
Men de va en riktigt kul kväll iallafall. :)

Idag va jag på jobbet först nån timme å stycka oxe å entrecoute, efter de gick jag på bolaget å införskaffade mig 2 öl å en vinflarra till min vinhylla! Så nu finns de ett Elvis vin å ett Kizz vin! Får se va de blir nästa gång för kul! Va även in på banken å satte in alla småpengar jag hade på kontot å resultatet va att jag hade 218 spänn i småpengar...
Gick sen å jobbade igen å de va riktigt lugnt ikväll va klar med nästan hela städningen före 22, då hade jag bara golvet kvar å göra.
Men nu är jag hemma å ska se på Zorro, för de har jag nog inte gjort sen i torsdags, skandal!
Imorn ska jag upp skittidigt å ta varorna, sen ska jag gå hem å lägga mig en stund innan jag börjar jobba igen vid 17.


Inga kommentarer: