måndag 28 september 2009

Hem, Soppatorsk, och Marknad

Jag har sovit jättedåligt hela förra veckan å natten till fredagen var nästan värst! Hel skum natt :S
Fredagen började iallafall med att jag började 8.15 å hade bageri, vi bakade pistaschlängd å kransar och sånt som jag tog med mig hem. Det vart lite försenad innan vi skulle sluta eftersom vi skulle städa innan vi fika å klockan vart 11 innan vi fick sluta. Efter den lektionen var min skoldag slut och jag var ledig från rekond eftersom jag skulle med bussen som går 12.20 å rekond börjar 12.15 så jag hade inte hunnit med mycket ändå. Å fy fan vad den här bussresan var seg den här gången, det kändes som det tog flera flera timmar innan vi kom till Sveg, men det tog väl tydligen samma tid som det brukar fast inte den här gången. Gick av i Sveg på en bensträckare å träffa Sanna :D, det var riktigt kul faktiskt! Å efter mina 25 minuter i Sveg kom bussen igen å fortsatte den låååååånga resan mot mora igen... Lyssnade på musik å Läste Anne Frank halva bussresan för å fördriva tiden lite grann, å det visade sig vara en bra ide. Sen kom vi äntligen fram till Mora, å där väntade Ida så snällt på mig ;). Kul å se henne igen iallafall :). Sen kom det massa folk från Falubussen som oxå skulle hem så det var ju oxå lite trevligt :).
Å när vi kom till Sälen så gick jag till Josse å fick skjuts hem å även en klädpåse med massa kläder - Tack så mycket! :). Var hemma runt 20. Vart en omgång med FIA spelet å hälsa på mina gosisar å sen upp å koppla in DVD;n som jag tog med mig, sen blev det film; Släkten är värst. å Efter de sova äntligen!

På lördagen vaknade jag vid 10 tror jag, gick ner och åt frukost och gav kaninerna mat å tog ut dom på bron.
Bytte om till lite vettigare kläder å ut å bytte tändstift på picupen eller ja, dom 2 främre bara på vardera sida. Å de lär nog ha sett roligt ut när halva jag hängde under huven å ner i motorrummet å drog loss hattarna så jag skulle kunna komma åt å skruva bort stiften, men när jag skulle skruva bort dom vart jag lov å hoppa in hela jag å sitta där på en kant, lite halvsvårt å komma åt men de gick tillslut iallafall. När det var bytt for pappa å jag ut på byn å tänkte tanka, men vi kom inte längre än till Röen så vart de soppatorsk. Vi fick gå till Shell därifrån å tanka i dunken som så snällt låg på flaket. Ringde till mamma som fick komma med kommunbilen å hjälpa till å starta (eftersom picupen var stendöd ett tag) medans jag fick stå å tanka. Sen fick vi igång den igen å for på Shell å lämna tillbaka startkablarna igen å for sen hem igen. Själv skulle jag med bussen till Malung som gick 13.45 å jag var hemma igen vid 13.20 ringde till Jenny å sa att jag var hemma så dom kunde hämta mig ändå eftersom dom ändå inte åkt förbi än. Hann bara hämta pengar å ett par strumpor så var dom vid mig.
Bussen kom å vi hitta igen Camilla på bussen så vi satt å var sociala med henne. Runt kvart i 15 var vi i Malung å vi gick först hem till nån som Jenny å Camilla kände för Camilla skulle lämna sina grejer där. Gick ut på marknaden å kolla omkring, ville åka den där roliga karusellen men de va bara jag som ville åka så de blev inte nåav med de... :(. Köpte langos å åt det var gott men fööör mycket ost på!
Och jag fick träffa VÄRLDENS BÄSTASTE LOJS!!! :D kul å se henne!!!!!
Sen lämnade vi Camilla och jag å Jenny for hem till nån annan hon kände å drack upp cidrerna hon hade fått.
Sen blev det dags att dra sig mot bussen å Simon skjutsade oss. Å vi hann precis för bussen stod redan där när vi kom! Bussresan hem var väl rolig träffade på lite folk där å, å satt å försökte få ett tuggummi av nån men Sebban ljög för mig å sa att han inte hade nå lakritstuggummi så jag tog ett å fan, de va lakrits! Men jag fick ett nytt av nån annan,! :D.
Befann sig i Sälen igen klockan 19.55 å lifta med Jenny hem.
Hemma så spalde vi FIA en omgång å sen film; Walk the line! jävulskt bra! Gick å sov efter det.

Söndag vaknade vid halv 12 av att pappa väckte mig å sa att jag skulle börja på å vakna eftersom vi skulle åka om någon timme till Sveg för jag skulle med rälsbussen å sånt å hjälpa till med Caprisen, osv. Sen for vi vid 14 tiden efter att pappa skjutsat mamma på jobbet. Framme i Sveg klockan 17.15 å köpte mig en grillad i baguette å en härjedaling å tog ut pengar till rälsbussen, sen när vi kom till buss/tågstation så var inte rälsbussen där så jag gick in å hämtade tågtidtabeller undertiden.
tåget kom å jag läste Anne Frank hela vägen. Ovanligt sakta gick det! Framme i stan halv 21 å gick hem. Dusch kolla lite på datan gick å sov.

Över och out!

13 dagar kvar! Jag vill hem!!!!

Jag fattar inte varför du ignorerar mig , jag har ju inte ens gjort dig nått?
ge mig en förklaring på varför?

Inga kommentarer: