söndag 2 maj 2010

Helgen som varit.

Började med å åka hem i torsdags vid 12 tiden med bussen. Bussresan va obeskrivligt dryg, de tog jättelång tid å komma te Sveg, träffade iallafall Sanna i Sveg i 20 minuter ungefär. Vägen mellan Sveg å Orsa va oxå dryg å långsam å tillomed mellan Orsa å Mora va den de. Kom te Mora vid 17.40 iallafall å väntade på att Ida skulle komma. Hon hade köpt en chokladkaka te mig eftersom jag hade ätit upp "all" mat redan i Åsarna, så hungrig som en jude va jag. Nå tuggummi ägde jag inte vid den tidpunkten heller så de va lite plågsamt de å.
Sen kom iallafall våran buss, alltså buss 95an. Å nu har dom förresten höjt priset igen från 67 te 77. Börjar bli dyrt å åka buss den sträckan. Ida å jag satt å såg på Lejonkungen iallafall men han inte se klart på hela eftersom vi skulle byta buss å då va de ju ingen idé å ha igång filmen igen eftersom Ida bara skulle åka några 5 minuter å så. Men de va iallafall en kul bussresa å även en plågsam bussresa dom 2 sista bussarna, Ida vet vad jag menar...! Hahaha xD.
Pappa hämtade mig på OK å vi for hem. Åt å släppte ut Alice på Golvet. Gick upp och såg min skinnjacka låg på min säng å väntade på mig, Väldigt nöjd över den!

Efter de gick jag in dit in. Och tittade till Stampe, de va jobbigt å se henne bara ligga där å veta att man aldrig mer kommer få känna hennes buffar mot knät eller så när hon ville bli klappad, eller att hon aldrig mer kommer att ligga på min mage å gosa. Ingen som börjar springa runt i buren när jag öppnar skafferidörren, ingen som börjar springa runt i buren när jag går mot fönstret mot gården, Stampe visste ju alltid att hon skulle få en hårdbrödsbit när man va vid fönstret eller att hon skulle få flingor när man va i skafferiet. Alice reagerar inte ens på nått av de....
Gick väl in efter ett tag va inte uppe så länge till utan gick å la mig vid halv 11 - 11 nångång.

På fredagen vaknade jag vid 10 tiden å gick upp å duscha åt frukost å släppte ut Alice i kopplet på gårn så hon fick ut å springa av sig lite. Eller lite å lite, hon va nästan ute hela dagen. Tog ut moppen å gjorde den vacker, tvätta däcken te Freddes merca så dom skulle va vackra innan han kom hem. Josse kom nångång mitt på dagen å hälsade på. Sen skulle hon ju komma sen på kvällen igen när Fredde å Jennifer kommit dit. På kvällen åt vi iallafall smörgåstårta, gött som vanligt.
Sen följde jag med Fredde å Jennifer te Josse, där fick man en öl å fick se på film om sprängningarna där dom gjorde i höstas å lite svetsarbete.
Vi va hemma vid 00.02 ungefär. För de va iallafall min klocka när jag gick upp för trappen å somnade ungefär vid 01 tiden.
Lördagen vaknade jag runt halv 9. Inte okej för 5 öre. Gick iallafall ner å åt frukost å följde med ut på byn nån timme efteråt å handlade. Färgade skallbasen på mig sen den dagen. Resultatet vart jag väldigt nöjd över! :).
Sen hände de väl inte så mycke mer. Såg på World Trade Center filmen. Åt mat å kolla på lite kort å leta lite grejer som jag behövde...
Efter de så såg Mamma pappa å jag på Ärter å morrhår, lite halvkul som vanligt.
Hände inte heller mycke mer efter de så jag gick å la mig vid 10 tiden.
Å idag vaknade jag väl en skaplig tid eftersom vi skulle åka tidigare idag å svänga in i Särna på vägen. Passa på å hälsa på KGE:n å lyssna på lite band å starta, så fint den gick =). Saknar den!
Hatar opeln, den är så otroligt ful! :o.

Efter de så for vi vidare stanna å handla lite på konsum i Särna, de första jag såg när jag gick innanför dörren va en liten prydnadskanin, liknade Stampiesen på ena örat eftersom de stod upp lite. Så jag köpte den.
Kom fram te härjesjön å peka ut platsen där Stampe skulle ligga, under tiden medan dom grävde leta jag fram de jag tänkte lägga i lådan från mig, vilket va en bild på Stampe å mig när vi ligger på golvet, nånting med pärlor på jag gjorde te Stampe för flera år sen. Å eftersom jag hade 2 sånna där små troll fick Stampe de ena så har jag den andra. Allting gick bra tills dom började ha tebaka jorden igen, då gick jag därifrån, de vart för jobbigt helt enkelt. Kunde inte tänka på nå annat än gosstunderna å bustillfällena å allt sånt där.
Efter ett tag gick jag å plocka lite ljung som finns där överallt i skogen till en stor bukett, hade inget snöre å knyta runt om så jag tog min hårsnodd.
Prydnads kaninen ställdes oxå dit å även den där glasstenen. Nästa gång jag ska dit ska jag ta med mig ett ljus som ska lysa länge länge.

Fredde å Jennifer kom ett tag efter å då åt vi korv med bröd å såg lite på tv. Sen for vi vidare bort mot stan. Kom fram för nån timme sen å nu sitter jag här å lyssnar på bandet jag tog från KGE;n.

Nu blir de lite bilder



Ida i bussen på väg hem kollar på Lejonkungen :p


KGE:n <3


Till Stampen

Inga kommentarer: