måndag 23 augusti 2010

Wolf!

Veckan efter yran alltså v.31 bodde jag hos Josse eftersom Plutte skulle ner te Rättvik på Classic några dagar. Så de va trevligt. Helgen efter yran va de full rulle, bokstavligt talat oxå. Iallafall på fredagen för då va de rockabilly på parken i Sörsjön. Så jag åkte med Jenny hem te henne, å sen vid 21 for vi te Sörsjön, De va hyffsat tomt när vi kom dit, men de är väl inte så konstigt när man är där tidigt å de är ett litet ställe liksom, de får man räkna med. Så vi satte oss på en bänk vid dansbanan å lyssna på musiken som spelades där tills de började komma mer å mer folk. Han som är med i Larz-Kristerz va där å spela så han fråga om de inte va svårt om man är full å ska hem å låsa upp dörren när man har nycklarna i öronen, men jag fick som vanligt förklara att de va bilnycklar samt berätta till vilka bilar dom går.
Sen började dom spela, å de va 2 pers i hela publiken vilket va, jag å Jenny haha. Men efter en låt så hade puliken ökat 100 % så de va nu 4 skallar. Andra låten blev avklarad å då hade de ökat lite till. Sen va de fullt där. Å de va kul, sen for vi hem te Jenny å sov, somna runt halv 4 4 nångång, å vakna 3 timmar efter å kunde inte somna om. Jenny gick inte å väcka alls, försökte tillomed kasta en tidning på henne men näeedå, ingen reaktion där inte. Men hon vaknade några timmar efter. Fick skjuts hem vid 14 tiden, så jag hoppa av hemma hos Josse å Plutte å lämna väskan å prata lite med Josse innan jag for hem en sväng å kolla läget lite. Cykla sen ut igen å beslöt mig för å va med upp te Hästtjärn å basta å dricka lite. Men eftersom jag vart lite bakis frammåt eftermiddagen så drack inte jag så mycke. Va där uppe några timmar å jag tog första doppet för sommarn där. Skönt kan jag säga! Sen for vi hem igen runt 23 tiden å där va de kalas för fulla muggar. 5 gick alla å la sig å halv 6 somnade jag. vakna sen runt 8 nångång å halvsov fram te 10 tiden, 11 tiden for jag hem å tog de lugnt, satt mest ute. Å sen på kvällen så vart de pizza, satt verkligen bra då. SOmnade redan vid 20 halv 21 ungefär. Hemma hela veckan efter, sen for vi te Härjesjön å va där till på måndagen, Jag bjöd på fika på Wärdshuset, jättemumma :D. Tror inte jag gjorde så mycke den veckan. Men i lördags så lekte jag med Josse, vi gick å kolla skor, sen for vi te outletshoppen å införskaffa mig en jacka, efter de åkte vi hem å drack kaffe. Jag for på El Konsumo å köpte lite godis å cheeseballs eftersom vi skulle se på film lite senare, första va Min bäste väns bröllop, å efter den Wolf!!
Haha ganska kul å säga de; Wolf! josse å jag hade iallafall skitkul åt de :). For hem sen nästa dag (läs söndag) runt halv 13 å packa klart innan vi åkte vidare mot Sveg å rälsbussen, trodde jag. De gick tydligen ingen rälsbuss, så jag vart lov å åka buss. Blev kvar i svensta i över 1 timme så bussen vart försenad över en timme,. SÅ 22.10 va jag i stan igen.
Och idag så färgade jag håret igen. Vart ganska nöjd. fast missade lite, men inte så värst mycke va jag kunde se :), Sen for jag te Brunflo te min Twinski, de va trevligt å kul! :).
Får väl se va som händer imorn. Köpa skor ska jag iallafall göra!



(Yranbild)

1 kommentar:

Anonym sa...

Håll i pengarna nu. Kom ihåg o bara använda studiebidraget till skor o plagg ibland. Spara resten vännen ;) Ut o leta helgjobb märä nu