onsdag 6 oktober 2010

00.00

Idag va de ännu mer folk än va de va igår. Men de gick bra även idag.
Började med å gjorde hamburgare å efter de tårta eller alltså, chokladtryffeltårta.
å sköljde sallad. Fika efter de å sen öppnade de. Efter nån halvtimme började de komma in massa "bångar". Å så höll de på ett bra tag. Å när bord 20 skulle fram va jag tvungen å dubbelkolla med Johanna om att de va tårtan som skulle fram. Så jag sa; Johanna, vilken efterrätt är de?
Johanna; De är väl dessert va?
Då började jag fundera lite snabbt innan hon kom på sig själv! haha!
Passade även på å smaka en pannacotta, eftersom de fanns så de räckte. De va gott men de va lite för sött!
Innan jag slutade för kvällen så städade vi hyllorna ovanför spisen å stekbordet å sånt eftersom att sotarn skulle dit imorn. Å Anna som jag jobbade med idag frågade om jag va beredd å jobba extra nån gång. Å då sa jag att jag skulle inte tveka på å svara ja om jag skulle få den frågan,. Så jag kan tänka mig å hoppa in om de skulle behövas nån gång sa jag! :)
På måndag skulle jag förresten bara få dricka massa drinkar, om jag lovade att sköta jobbet å komma i tid på tisdag, Haha!!

Nu har jag helg, å om några timmar ska jag åka med bussen te Sveg så får jag skjuts där ifrån hem med Moder Jord å Fader Sand!
Sen senare på eftermiddagen tar jag å pallrar mig iväg te Syster Sten å umgås.
Förresten hade Broder Grus namnsdag igår. Å nu har han sin bil här utanför?
Men nu ska Lillasyster Granit gå å lägga sig.

Inga kommentarer: