måndag 11 oktober 2010

11 oktober 1992...

...samma dag som de blev vinter, klockan 14.03, då ramlade jag ut ur mama's mage. Vet inte om de va nån som tog emot mig, men de va de säkert nån som gjorde haha!

Imorse när jag vaknade kände jag mig som vanligt, allså 17 år. Men när klockan passerade 14.03 då kändes de i tårna att jag vart lite äldre! Haha!
iallafall så hade vi först som vanligt PA arbetet å efter de tog vi kort. Å sen teori. Med väldigt lite massage. Slutade sen efter den lektionen så jag åt med Evelina å Helene, Jessica å Erika innan jag drog mig hemmåt.
Så när jag hade hängt av mig alla grejer å lämnat väskan inne på rummet mitt så ser jag att de är en blombukett inslagen i köket, hade ju ingen aning om vem de kunde vara så jag öppnade å såg att de va jättefina blommor ifrån Moster, Sven-Olov, Cecilia m. familj, Å Sigrid m. familj. De följde även med en liten chokladask med som ser väldigt lockande ut ;D.
Så när jag kom på DW fick jag ta lite kaffe först å sen öpnnade de. Emma å Erik kom å hälsade på å påminnde dom andra att jag fyllde år så då vart ju dom alldeles upp i hejsan över att dom nästan glömt de helt. Men Johanna va ju stolt över att hon hade sagt de i förväg iallafall Haha!
Fick en tournedos med potatisgratäng till middag, å de va tammefan de godaste jag ätit på länge! Sen behövde jag bara städa min bänk sen fick jag sluta, eftersom jag fyllde år haha!
Å nu när jag kom hem låg de ett kort från Fredde å Jennifer, med en hel 500ing i :D.
Men den ska jag spara. :)
Nån gång i veckan ska jag å Emma ut på krogen å ta en öl, bara för att jag kan! :D



För å sammanfatta hela dagen så har de vart en mycke bra födelsedag!
Å nu har jag blivit 18 så nästa steg är körkortet! :)

Jag drömde förresten häromnatten att jag gjorde en skitsnygg backning på konsumparkeringen hemma, Lite stolt jag va när jag vaknade haha!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Du verkar ha haft en väldigt mysig födelsedag! Och efterlängtad... ;-)

Jag minns oxå vad jag gjorde 11/10 1992, jag var på prao på en redovisningsbyrå i Sala!! Jag och en klasskompis bodde hos hennes mormor där nere en vecka. Jag minns att hon blev sur på mig för jag åkte hem tidigare... jag skulle ju åka till Sälen & snusa på en liten bebis!!!


KRAM älskade lilla kusin <3

BettanPaalm sa...

Ja den va jätte efterlängtads å mysig! haha :D
oj ända där nere, de måste ha vart spännande :). Haha den lillen måste ju vart jag, annars är de nå fel ;p

STOR kram :D<3