torsdag 28 oktober 2010

De finns inga spöken!

Idag va vi på hov å serverade. Eller, iallafall jag, Evelina, å Dennis. Men innan vi öppnade allt så gick jag å Evelina på spökjakt. Först å främst gick vi upp på övervåningen, där rättade vi till en duk å vände på en ljusstake, så om de ligger fel imorn igen så tror jag nog ändå inte på spöken,
Sen gick vi även ner i källarn eftersom vi ändå skulle köra igång en tvättmaskin, så vi passa på å kolla i de gamla vinförrådet. Där på ett häftstift hängde de en liiten liiten julbock, den tog jag ner å ställde på frysboxen som står utanför, å hänger den där imorn igen, då så, får vi se va jag tror.
Sen hade ju jag oturen å få världens surkärring på ett av mina bord, hon fråga tillomed om kyllingen va ekologisk + att hon va skåning.
När vi hade stängt fanns de massa chokladmousse kvar som jag å Evelina vräkte i oss. Jag vann, med 8 - 6 ?
Drog sen iväg te bussen eftersom båda kände att vi verkligen inte orkade gå in te stan å hem. Hoppade av vid traktören å drog ner på hobbyboden på upptäcksfärd efter en tomtedräkt, men de fanns ingen sån där. Så vi drog oss hem å efter en stund tog jag bussen upp te Barnens hus å kolla efter en dräkt där, men näeee. Fanns ingen där heller. Så jag va så duktig å gick hela vägen från Barnens hus å hem.

Imorn blir de hov igen, men jag kommer å sluta tidigare eftersom jag ska med bussen te Sveg. Sen tar jag nog nästa buss mot Härjesjön. :)

Inga kommentarer: