måndag 8 november 2010

Lovet

På fredagen klockan 12.20 åkte jag med bussen te Sveg city, bussresan va otroligt tråkig å jättemycke folk va de oxå + att de tog lång tid. Runt kvart över 15 va jag i Sveg city, å där fick jag vänta ungefär 20 minuters på nästa buss mot Härjesjön. De som är bra med den där länstrafiken eller va de nu är, är att de kosta bara 19 spänn för nästan 3 mil, till skillnad från hur mycke de kostar hemma, 17 eller 20 spänn för å åka 3 km.
Iallafall, de va inte mycke folk på den bussen, å jag fick hoppa av vid första infarten om man kommer från Sveg, så jag fick gå hela den långa vägen, som va lagomt halkig, med en tung resväska, en lite mindre väska å posten som fanns i brevlådan. Å jag tror nog att jag valde fel väg efter att jag hämtat upp posten, för jag gick där man kommer fram te soptunnan å där den andra infartsvägen korsas, för de va ingen som hade kört nånting där inte å blött å snöigt va de. De tog väl ungefär en 45 - 50 minuters kanske å ta sig hem, så när jag kom innanför dörren så ställde jag in mina saker i mitt rum, å efter en stund satte jag mig å titta på lite film, å poppa lite popcorn. Efter några timmar kom Moder Jord å Fader Sand. Så jag fick mat, å vi tittade på tv ett tag innan vi gick å la oss. Klockan 01.11 började de banka å sparkas på dörrn, å de va nån som leta efter en som bodde på andra sidan, å han som hade bankat på hade antagligen gått från hus te hus å bankat på alla andra husen tills han kom te oss, för pappa gick ju å öppna å peka åt idioten vart han andra bodde.
Triangeldrama i Härjesjön Hills!
På lördagen kom en kompis te pappa å hans 4 barn från Särna, å jag säger då de, SNORUNGAR!!!! Iallafall den där som va nästäldst. Fy fan, först va hon väl trevlig, men sen vart jag så trött på hon när hon tjatade om att hon skulle ha "flingor" å "får jag hålla i kaninen?" osv, för de första, så va de fan inte flingor, för de va cheerios! Å för de andra så fick jag problem på hon, vart jag än gick så följde hon efter, försökte läsa tidningen, men då satt hon i vägen å skulle bläddra tebaka i tidningen så de vart ju inge läsning för mig inte. Å vi hade köpt en stor påse med ostkrokar, vem åt upp dom? SNORUNGARNA!!! Mamma hade köpt en låda med negerbollar, vem åt upp dom? SNORUNGARNA!!!
SJälv fick jag kanske 2 negerbollar, å mamma, pappa å jag fick dela på EN SKÅL med ostkrokar!? Så när alla utom jag å mamma for te Sveg passa jag å mamma på å vräka ut oss på soffan medans vi kunde. Men när dom kom tebaka va ju den friden slut. Sen när dom for te härdal eller vart de nu va så va ju den där som va nästäldst å nästyngst kvar, å fy fan då vart jag så jävla irriterad, eftersom jag har ju lagt några stenar som jag tyckte va fina hos Stampe som låg kvar, men alla andra grejer va inne så de va bara dom stenarna som låg kvar. Å då ser jag att den där nästäldsta plockar upp stenarna å lägger dom i sin jackficka så jag springer ut å säger att jag ska ha tebaks stenarna som låg där å säger att dom ska ge fan i å gå på själva plattan, för de hade dom oxå gjort!
Ungsjävlar!
Sen åkte dom äntligen å de vart lugnt å tyst igen men trött va jag å jag somnade nästan på soffan.
Under veckan har jag kollat igenom filmer å märkt om så man vet va som är på dom. Sen gick mamma å jag en gårdssyn, å de va väl intressant.
Torsdags va vi te Sveg så jag å Mamma passa på å gå in te tatueringsstudion å titta lite, å tog en liten lapp med numret dit på. For sen tebaks te stugan å gjorde väl inte så mycke mer. Sen i fredags så åkte vi te Sveg för att jag skulle på synkoll hos "ögonoptikern" å de gick bra, å fort gick de oxå, så efter att jag vart där åkte vi te Moster å CO för å hämta Cecilia, eftersom vi skulle få låna tvättmaskinen, å under tiden fick vi fika å låna toan som man kan spola i utan dunkar å ja, klockan 13 va de mammas tur å gå te ögonoptikern så jag följde med Cecilia å hämtade Joel på dagis å sen hem igen, då kom även Sigrid å Olivia dit, de va länge sen man såg henne så de va jättekul sen kom ju även Bengt dit så fikade även då, Sen åkte vi Härjesjönare hem å åt middag å titta på lite tv å inte mycke mer. I förrgår (lördag) åkte jag å mamma på Morbror Agnes 50års kalas med Cecilia, Dan å Joel te Remmen, å innan vi åkte te Remmen åkte vi hem te Moster å Sven-Olov så vi kunde åka samtidigt.
Jättegod förrät å varmrätt va de :).
Åkte hem runt 20 redan. Igår åkte jag upp te stan igen å idag va jag på skolan men hade hål i 2 timmar ungefär.


Over and ut!

1 kommentar:

Ida sa...

Usch vilka snorungar! ._.