torsdag 2 december 2010

Rolling down the road

Imorse gick jag te skolan, de va kallt, men jag kom te skolan helskinnad iallafall å de är väl huvesaken! Utanför köket satt Engström, å båda Simon:arna. Inne i köket va de tomt, dom enda som va där va Ann-louise, Majja-lisa å Örjan, å som de såg ut så va de bara jag som va frisk så jag fick gå å byta om, dom andra gick hem eftersom dom tydligen va sjuk, Efter ett tag kom iallafall Magnus, haha 2 pers i köket, som tur va skulle vi inte ha öppet idag. Så istället gjorde vi mat te oss själva. Vi fick ost å skinkschnitsel, med potatis å sås å lite ärter å sånt. Själv gjorde jag en efterrätt te imorn eller nått, blev iallafall en pepparkaksparfait, å efter de gjorde jag en blodapelsinssorbet! Hur god som helst! :D
Sen fick jag oxå, "lägga in" sill!

Okej, Erica å Pia, Dennis, Viktor å 3 andra va ju oxå där, men dom va inte i köket å gjorde så mycke, eftersom dom hade annat å göra. Men annars av 18 personer va vi 2 som va på plats! Imorn blir de å va på hov, istället för å va på skolan där de knappast lär hända nått så tänkte vi att de är nog lite roligare å va på hov sånna här dagar + att de är julmarknad där så vi fick ju gå ut å titta på den lite emellan åt oxå! :)

Inga kommentarer: