söndag 27 mars 2011

Dag 27 – Min favoritplats

Jag har 2 favoritplatser, å de är först å främst hemma i Sälen, eller Osanden som de heter där jag bor egentligen. De ligger ca 3 km norr om byn, lagomt avstånd å de tar kanske högst en halvtimme å gå, en kvart 10 minuter med cykel å 3 - 5 minuter med bil, beroende på hur fort man vill köra!
Där har jag ju liksom bott i 18 år liksom å jag trivs som fisken i älven!
Å när de stället blir sålt kommer jag sakna de som satan å lite till! Jag menar, de är ju ändå mitt barndomshem liksom så de finns ju x antal minnen där.

De andra stället är i Härjesjön, de ligger ca 2 mil utanför Sveg mot Härdal, mitt i skogen typ, De är en liten röd stuga vi har där. Hur mysigt som helst, å finaste platsen där, utsikt över sjön å allt man behöver se. Är ju mest där på sommarn eftersom de inte finns vintervatten, men de händer ändå att man bor där nån helg på mintern oxå, men då har man ju vattendunkar med sig så man klarar sig på de. Där är de iallafall, sjukt skönt å vara helt själv ibland, alltså helt ifred!
De luktar oxå annorlunda där, en speciell lukt!

<-- Härjesjön

Inga kommentarer: