fredag 20 maj 2011

Balen!

Igår va balen, å jag började dagen med sovmorron eftersom jag inte sovit så mycke natten innan, vilket va helt rätt beslut! Efter de åt jag lite frukost, bytte om, de vanliga kläder, typ Ume-carlings-linnet :) å leggings, tog de allmänt lugnt hela dagen. Vid 15 började jag å fläta håret, de sluta med att de inte alls blev som jag hade tänkt mig. Så jag tog mina grejer å packa ner i lillväskan å gick ner te Emma som fick hjälpa mig å hitt på nå. De vart en 10 minutersfix med 3 flugor i en smäll, sminkning, klä på mig å fixa frillan. De ni! Men de vart väl bra te slut iallafall. När klockan blev halv 18 gick vi mot bilen som kom ungefär då. Åkte runt lite innan vi rörde oss mot Gamla Teatern, å jag säger då de, V8<3 jääävlar i lådan alltså!
Stod i bilkö i cirkus en halvtimme nästan, å först i slutet precis när vi skulle svänga uppåt i backen ser vi att de är Fredde å Jennifer som sitter i bilen bakom, haha sjukt kul! Vi kom in iallafall, å gick å tog lite kort, vissa passade på å springa på toan, å jag skulle va kvar å vänta hela tiden, först va Emma på toan å jag va ju så illa tvungen å hjälpa henne, sen skulle Pia på toan, då skulle jag vänta på henne, sen Backman å sen Jennifer haha. Alla på samma gång liksom. kom te min plats där jag skulle sitta så småningom iallafall, väntade på å få börja äta, å de va väldigt lite man fick, efter förrätten som bestod av en västerbottenostpaj, med väldigt lite sallad, löjrom, en liiiten liiiten klick gräddfil å en citronklyfta som man typ åt på en tugga, så fick man vänta en timme på varmrätten, som man inte ens fick nån sallad till, va är de för stil liksom? Te efterrätt blev de en vit chokladparf.. vet inte hur de stavas men ni fattar säkert va jag menar. Den fick vi vänta på i en timme till. Å man vart inte ens mätt, de här va liksom de värsta som kunde hända, å de hände. Inte rock n roll!När vi ätit all mat så började vi bege oss därifrån
, å Emma å jag gick mot Dalwhinnie, för å hälsa på å visa upp oss, Emma passa på å köpa en cider å jag en shot, sjukt god va den ! Efter de vart de G3, där Fie va, Evelina kom dit efter ett tag, sen gick vi för de va inte så kul, jag passade på å springa hem å byta skoer iallafall, sen gick vi ner på Marité. Va lite mer drag där med mer folk.
Hem gick vi ungefär vid 2 tiden, nykter å städad hela kvällen faktiskt. Ånär jag kom hem så satte jag mig vid datan en stund eftersom jag inte va ett dugg trött, så jag passa på å lägga upp lite bilder från kvällen. Sen när jag skulle sova hade jag så sjukt ont i fötterna så jag inte ens kunde somna. Å när jag somnade så drömde jag världens psykopatdröm alltså.

Så om man ska summera den här kvällen så va de trevligt å kul, varmt emellanåt, god mat, men för lite mat, kul sällskap!

Inga kommentarer: