tisdag 24 maj 2011

Körfältsgrillen 3.0

Igår va de måndag å jag va väl på skolan som vanligt, sista lektionen fick vi fika å sen sluta, å då va klockan bara 13 ungefär. Sen gick jag ner på stan å gjorde ärenden, svängde in på Dalwhinnie å fick veta mer om i sommar, från vecka 27-34 ska jag vara där. Rock n Roll!
Gick hem sen å gjorde en sallad som jag skulle ha med mig när Emma å jag skulle grilla, vilket vi satte oss å gjorde på Österäng, sjukt fint väder å varmt va de oxå. Efter ett tag kom även Jessica å Rebecka å grillade dom å. Lite mer senare kom de folk som Jessica å Emma kände så man kände ju sig lite som utanför ett tag haha, kvart i 21 åkte vi med bussen upp på körfältet, å där va de mer folk än österäng, men de är ju inte så konstigt de när de är på körfältet alla befann sig. De fanns kristna personer mitt bland alla vid en soffa, man fick sitta där å prata å dom bad för en. Jag fick hålla i händerna å en av dom bad för mig, hon sa att Jesus skapade mig för att jag är unik, jag tänker inte som alla andra. Då vart jag lite mörkrädd faktiskt! Hahaha
.
Kvällen rullade väl på, å Emma gick hem ganska så tidigt å jag blev kvar med Jessica, men när hon åkte hem gick jag å leta upp Evelina. Sofie hade gått hem hon så Lynex å jag satt kvar, gick ifrån allt folket å satte oss i gräset å dela på ölen som hon hade kvar. Å jävlar i lådan va kul vi hade, tog en massa fula kort å allt å gjorde kullebyttor. När klockan närmade sig kvart över 2 så tog vi de beslutet att vi skulle hem, för de blåste som fan alltså. Svängde förbi Fie å Alex för å hämta nå på deras balkong, å sen passa vi på å stanna å leka lite vid en lekpark där i området innan vi gick vidare. Påvägen hittade vi en trasig navkapsel som tog, ungefär som ett kompishjärta fast en kompiskapsel. 3 va vi iallafall hemma.

Inga kommentarer: