måndag 10 oktober 2011

I do Rock, I do Rock rock rock!

Eftersom jag inte skrive nå på ett tag lär jag kanske skriva nått nu när jag ändå har tid å inte har så mycke för mig. De har hänt lite grejer sen jag skrev nå sist, kan ju börja med å berätta om att jag jobbade som vanligt förra helgen som alltid, å efteråt så blev de G3, träffade Åsa där på lördagen? Va meningen att jag inte skulle va där te stängning eftersom jag hade en tid å passa på morron efter. Men de slutade med att jag kom hem typ vid 3. Gick å la mig direkt å fick sova iallafall 2 timmar innan klockan ringde å de va dags å gå upp. 7 for bussen från stan å jag va väl den enda på bussen förutom chaufförn. Hämtades i Sveg där vid 9 när bussen kom dit å for vidare först te Härjesjön å hämtade resterande familjemedlemmar, (i de här fallet menar jag då fadern å Ällis).
Hemma i Sälen va vi runt 13 ungefär å klockan 14 skulle mäklarn komma dit med 2 som skulle kolla på husen igen. Till skillnad från andra gånger fick vi va kvar hemma den här gången, men vi höll oss i Rosa (röda) Stugan för å inte följa efter dom som tittade. Efter en timme ungefär kom mäklarn å sa att vi kunde komma in å kanske skriva på papper, vilket vi gjorde. Även jag fick lämna en autograf Så nu är de sålt de där. Har väl inte riktigt fattat de än men de kommer väl så småningom. Så på måndagen blev de å plocka ut massa skrot från pannrummet under tiden som papputt va i Särna å jobbade, vill ju helst inte skryta men man fick ju lite mer manpower när man lyfte å hade sig där. På tisdagen vart de upp på tippen å slänga allt de som va på släpet, å sen hem igen. Å jag hade väl en 40 minuter på mig å plocka å dona i mitt rum, å de blev ju inte mycke å hänga i julgranen de inte. Jag hann med 2 påsar med skräp från bänken å lådorna. Å plocka ner bilder från väggarna, sen skulle vi åka vidare te Härjesjön så vi sov där en natt innan jag skulle fara te stan igen. Å istället för å åka bussen fick jag åka med Cecilia, Olivia va oxå med! :) Väl framme i stan så åkte vi först på Barnens hus å tittade lite å sen på Donken för lite lunch, Efter de for vi vidare mot lasarettet å hälsade på Sigrid å Bengt å lillbebisen som jag blivit Gammelkusin åt! :)Halv 15 gick jag å jobbade, gick mycke bra å de va trevligt som vanligt. Dom andra dagarna har jag oxå jobbat å vart på G3 med Evelina å Angelica! Kul som vanligt, å igår (söndag) Hängde jag med Angelica på Daffys å slängde i mig en kebabrulle, som vart kvar ett tag efteråt oxå,. Evelina va för bakis för å röra på sig så hon va hemma hon, stackarn!
Idag har jag städat, å bytte plats på hyllan å ställde in den i min wannabe Walk-in-Garderob! Vart riktigt bra om jag får säga de själv.
Imorn är de ingen vanlig dag!

Inga kommentarer: