måndag 21 januari 2013

Tillägnat till Eline,(iallafall första biten!)

Sitter just nu å språkar med Eline i homofon, hittills har vi pratat i 1 timme å 17 minuter!
Ganska kul!
Tycker hon borde komma upp å hälsa på mig i stan snart igen så vi kan äta kylling å ris med currysås å soya, gå å bada å leva allmänt rövare i stan!
Tänk va kul vi hade när vi bodde i Osanden, alla längdskidsturer till grusgropen med fika, å tävlingarna nerför backen, å allt spionerande, hoppa i snöhögar så vi fastnade, eller värst av allt, fastna med gummistövlar i lera i grusgropen så Eline får springa å hämta hjälp, leka nere vid bäcken (som vi helst inte fick) springa över bron när vi skulle umgås, eller leka kurragömma i mörkret så hon blir mörkrädd eller eventuellt får fågelskit i pannan. Hahahahaa nej fy fan så kul vi hade!
Många minnen från Osanden med Eline, jag vill skratta, jag vill grina för att de är så kul! Å tänk om vi hade bott kvar där nu, vi hade nog haft lika kul som vanligt, kanske.
Å nu dog telefon precis, jävla skitliv....

Å när vi nu ändå är inne på ämnet Osanden så saknar jag tillomed å klippa alla jävla gräsmattor å skotta snö in till alla hus, skotta uppförsbacken å putta på bilen upp för backen för de va så halkit, ligga på några däck å sola när de är vårvinter å inte så kallt, gå ut i pannrummet å bära in ved, ha i gång kompressorn som jag hatade för man blev så jävla döv, göra en eld så de vart varmvatten,  Eller bara gå ut till verkstan, sist jag for förbi stod de iallafall en bil där utanför å lyste en lampa typ i köket på farfars hus å utelampan va också på. Men i vårat hus va de mörkt som fan. De verkar nästan som om dom låter de frysa sönder där inne...
Helt otroligt hur mycke man kan sakna en gård, men de är väl inte så konstigt när man bott där hela sitt liv liksom...

Inga kommentarer: