onsdag 24 april 2013

VÅRFORUM!!!!

Okej, Jag åkte med Ewe å Angelica hem till Berg på torsdagen strax före 15, vi fick middag å efter middagen for vi runt berget, som jag som vanligt inte märkte att vi gjorde. Efter de for vi till Skucku å hälsade på Helene å Ola, drack lite kaffe å åt bullar å kakor å spelade kort. Jag kommer nog alltid va sämst på kort alltså! Efter att ha vart där nån timme eller 2 åkte vi hem å de blev dags å sova å vi ställde klockorna på 8! Vaknade å gick ner å åt frukost å duschade oss rena, å började klä ut oss till hårdrockare. De va först tänkt att vi skulle åka i Ewe's bil men vi kom fram till att vi skulle inte få plats med all den packning vi hade med oss + oss själva. Så Rickard skjutsade oss istället i Anna's bil. De va ju som tänkt att vi skulle åka från Svensta klockan 11.00, men de vart en timme senare istället för dom andra va inte klar å vi skulle åka å handla mat först. Men vi kom iväg iallafall typ halv 13-13 typ å vi började knäppa upp flarror på vägen! När vi va framme gick vi först å köpte biljetter för 2 dagar, de gick fort, så nu skulle vi bara vänta på att resten av rockerserna (som inte va lika snabba som vi)  skulle komma fram, hämtade nyckeln till stugan å åkte å lämnade all packning innanför dörren, for ner sen å köpte mat på sibylla å tog med maten till stugan å började sminka klart oss till Afterski'n. Skitmycke folk å allmänt skitkul va de helt enkelt. När den va slut gick vi tillbaka till stugan å bytte om å duscha å sminkade oss å allt va de nu va å förferra lite. Vid 11 tiden kan de nog ha vart så gick vi neröver igen, å de va mycke folk även då å jag hade sjukt kul, men vid halv 2 redan började vi gå hemöver. Då visste vi inte att de va öppet till klockan 03... Å jag va tvungen å ta av mig skorna på vägen hem så jag gick å bar på dom samtidigt som jag pratade i telefon, å när jag lägger på hör jag att de är en bil som har stannat å hör en röst ;

- Hur går de här då?
- Ja de går väl ganska bra, tänkte ha på mig skorna å svänga upp för backen å gå till stugan å sova serru!
- Ja, men de gör du helt rätt i, de är ju en dag imorn å. Vi har ju sett massa tjejer ikväll som har sånna där skor, å vi förstår inte riktigt varför ni ska ha sånna?
- Näe vet du va, de gör inte riktigt jag heller, man blir bara lidande, är de lugnt om jag håller i dig när jag har på mig skorna?
- Håll i du bara!

Sen svängde jag upp för backen å gick hem, å när vi nästan är framme vid stugan ser vi att de ligger nån på bron, de visar sig vara Kia som lagt sig där å inte hittat nyckeln. Men vi går in å går å lägger oss allihopa å sover. Hade väl skapligt svårt å somna å fick världens skratt attack i säkert en kvart innan den la av, å jag har ingen aning om va den berodde på heller men de måste ha vart nå kul iallafall. På morron skapligt tidigt vaknar man av att Malin håller på å städar för fullt å har igång en diskmaskin innan hon går å lägger sig igen. Vid 10 - 11 är väl dom flesta uppe å är vakna, Alla utom Kia som är bakis.
Vi klär nu ut oss till skogshuggare å skitar ner oss med nå klet i ansiktet, å eftersom de är fint väder ute sätter vi oss på altan å hänger å har allmänt kul innan vi drar ner på Afterski'n. Träffa väl på lite folk man såg dagen innan å språkade lite med dom, ganska kul va de faktiskt!
När den va slut igen så gick jag, Ewe å Angelica hem å började med maten för vi va så hungriga,å vi ser att nyckeln sitter i dörren, de visar sig att Sophie har gått hem å däckat redan! Malin kommer hem mitt under alltihop med ett ragg å ska ligga, så vi bär ut Sophie, höjer disneymusiken som vi lyssnar på å fortsätter med maten. efter en stund kommer resten av gänget hem å vi sitter å äter!
Efter att vi ätit gick väl dom flesta å la sig, en del gick å duschade å vid 21 va vi igång igen, fast lugnare  den här dagen faktiskt! men vi hade trevligt ändå, halv 1 gick vi som va kvar ner igen, gick mest runt å kollade å satt still. Ewe å Angelica gick hem före mig, så jag å Kia vart kvar till sist.
Vi tänkte gå på vaktfest men vi gick hem å däckade istället.
Vaknade  på morronen efter å kände mig inte riktigt som en kung direkt!
Men vi städade å packade klart allt å väntade på att Ewe å Angelicas mor skulle komma å hämta oss. Så vi fick komma hem. Trevlig bilresa va de måste jag säga! Stannade i Åsarna för grabbarna ville äta. Åkte hem till Berg gick å la oss å kolla på film å halvsov en aning. Åt middag å sen tog vi en biltur runt i  Svensta, kände mig en aning vilse där på vägarna!
Josse kom å hämtade mig å Angelica eftersom hon ändå skulle upp till stan. När vi va i Ope såg vi en viltolycka, lilla Bambi for å flög efter att ha blivit träffad av en bil stackarn! Både jag å Angelica ville grina!


-



-

-
















Inga kommentarer: