söndag 16 mars 2014

Gud älskar att färdas i en rosa Cadillac!

De va i torsdagsnatt de hände, jag fick feber och tokfrös som en jude hela natten samtidigt som jag försökte sova. De gjorde jag tillåfrån men de måste ha vart världens längsta natt den natten, upp vid 8 och gick först ner på konsum och köpte både alvedon och ipren, innan jag skulle iväg till jobbet och ta varorna, de va tungt men de gick bra ändå. Vart kvar och började preppa inför dagen, ont i huvudet som aldrig förr och feberkänslan hela dagen. Kunde gå hem redan halv 21 så de kändes ju ändå bra. Gick och la mig och kände inga täcken på att de skulle bli nån jobbig natt med nån mer feber, men 02.35 vaknade jag av att jag kallsvettades och frös åter igen som en jude som den här gången befann sig på konsentrationslägret i Auschwits typ. Och samtidigt när jag frös som mest behövde jag gå på toa.. Extra jobbigt eftersom jag frös och höll på att bryta ihop, försökte somna om men de gick inte som jag ville så jag drog på mig en tjocktröja, strumpor 2 täcken och en filt men de hjälpte inte riktigt de heller. Sen va de helt plötsligt dags att gå iväg till jobbet, kände inte att jag hade nån koll på vad jag höll på med, på 1 timme hade jag gjort 2,5 saker på listan av de som skulle göras, ögonen hängde inte med ett dugg på de jag gjorde. Näe riktigt jobbigt va de.
Frågade Johanna om hon kunde ta mitt pass i köket på lördagen, och de kunde hon, så tacka fan för de, sen hörde jag att Pernilla hade kommit in lite senare också,  tacka fan för de också att folk ställer upp när man känner sig mer död än levande.
Gick hem vid 13 igår, och självklart när jag kommer innan för dörren till trapphuset så inser jag att jag har glömt kvar nycklarna på jobbet, så jag fick ringa Angelica och kolla om hon kunde komma och låsa upp dörren min, satt ungefär en halvtimme i trappen och höll på att avlida innan hon kom, in direkt och slänga i sig alvedon och massa vatten, sen kände jag att jag behövde gå och hämta nyckeln på jobbet och sen gick jag och köpte lite fil och sjukgodis på vägen hem (som fortfarande är så gott som orört...)
Gick och la mig en stund på soffan och huvudet dunkade, och jag frös åter igen.
Slängde in mig i duschen och problemet då va att de va perfekt varmt vatten så de tog ungefär en kvart-halvtimme? innan jag fick på mig både schampo och duschkräm.. Efter den duschen slog jag igång några filmer och började åter igen frysa som fan, och som grädde på moset när de kändes som värst va de självklart fullmåne inatt som lyste rakt i ögat på mig...
Somnade runt 5 och vaknade vid 11 av att Angelica ringe och fråga om jag skulle med på musik och skit, varför inte liksom? Blev 4 Lp's och en Elvisbok rikare för endast 160 spänn, Lätt värt de!

Hörs hej! *

Inga kommentarer: