söndag 12 september 2010

Härjesjön

De där med att jag skulle hem i helgen vart som sagt ljug, som jag skrev på facebook. Satt i bussen å tveka om jag skulle hoppa av eller om jag skulle fortsätta mot Mora, men när bussen va vid dollarstore bestämde jag mig för å hoppa av bussen för att ta nästa buss mot Härdal å hoppa av i Härjesjön. Men nästa buss dit gick ju inte förrän 12.50 å klockan va bara barnet. Så jag tänkte att Nina kanske va hemma, ringde, men hon va i Mässlingen. Lars va däremot hemma, så jag ringde å väckte han å kom dit å vandalisera i kylskåpet eftersom jag inte fått nån frukost. Efter en stund ringde jag Micke å fråga om han va hemma, de va han, så jag gick dit å vandalisera lite grann där oxå. Sen bestämde vi oss för å gå å fika på konditoriet, jag tog en Räkmacka å ett wienerbröd med bär å kräm på, onaturligt gott! :). Efter vi suttit å fikat så gick vi på Ica så jag kunde handla de jag behövde för å överleva helgen i Härjesjön, å sen tebaka te Micke, satt å lyssna på musik, bra musik å hade en diskuti om va som va bra låtar osv! Sen fick jag skjuts te Härjesjön.
Å när jag kom dit så va de ingen vidare värst bra värme där så de va bara å knäppa igång elementen å gå å sätta i gång vattnet. Sen satte jag mig å kolla på tv. Tände en brasa vid 16 tiden som brann ända te 23 nångång, allt de på bara en tändsticka, jag är bra på de där med å göra eld jag :D. Tänkte även att jag skulle se på Pirates of the Caribbean, meeeen jag somnade innan filmen ens va slut å vaknade sen 7.50 å gick å la mig i sängen, te klockan 10 tiden för då ringde Fredde å fråga hur jag hade de. Satte mig å kolla på lite tv, stängde sen av å gick å hämtade lite ved å la i lådan å även i korgen. Efter de drog jag igång LP spelaren å spela bra musik högt samtidigt som jag läste "KKB"(körkortsboken). Koka kaffe gjorde jag oxå. Åt mat gjorde jag oxå senare på kvällen å sen vart de film, dåliga filmer eftersom jag somnade även igår haha! Men men, så kan de va. Idag så kollade jag först på tv, åt frukost, plockade ihop, diskade, å besökte sen Chrysler å Chevy å fråga om dom skulle in te Sveg, de skulle dom så jag fick lift av dom te bussen. Blev tillomed bjuden på mat hos dom oxå :).
Bussresan va seg, men jag överlevde å de va ju huvudsaken!
Imorn blire skolan 8.15 å sen direkt ner på Dalwhinnie :)


Men nu ska jag se på film så jag har inte tid å skriva mer.

Inga kommentarer: