torsdag 20 januari 2011

Dag 11 – Mina syskon

Jag har 2 äldre syskon Josse å Fredde, va dom heter på riktigt tror jag inte att jag behöver förklara för de är inte så svårt å gissa, Å alla har vi haft/har en varsin Merca 200, är inte de tufft så säg?

Iallafall, Josse är 25, men blir snart 26 i maj
Hon är 7 år äldre än mig.
När vi va mindre bråkade vi hyffsat ofta, men de gör väl alla syskon när man är små, till exempel försökte hon få mig å tro att jag va adopterad genom å gå in på sitt rum å skriva ner de på ett papper, självklart trodde väl hon att jag skulle gå på de, men smart som jag va, redan då så kände jag ju igen hennes handstil, å varför skulle hon ha de papperet på sitt rum liksom? Nu på senare år bråkar vi inte alls ofta, nästan inget alls faktiskt å de, de är grejer de!
Sen är de ju så att jag bor ju mest uppe i Östersund på veckorna å de flesta helgerna så man träffar ju inte henne så ofta som man vill å de är ju synd de!


Fredde, han är 21, men blir 22 i november.
Vi bråkade oxå ganska mycke när vi va mindre, ibland va de vi 2 mot Josse, ibland Josse å jag mot Fredde, hade jag riktigt otur va de jag mot dom! Sen fick men sig ju en å annan smäll å så ibland, även fast vi inte bråkade liksom. när han flyttade te Östersund för å börja gymnasiet vart de bara jag kvar, för både Josse å Fredde va ju där uppe nu. De va riktigt tråkigt emellan åt.
På senare år har även han å jag slutat å bråka, kanske lite småtjaffs nångång ibland, men de är sånt man får räkna med när man har syskon.


Jag älskar mina syskon, även fast båda kan va lite sint ibland!
huvesaken är att jag alltid är glad iallafall.
Sen finns de ju dom som inte ens har syskon eller inte pratar med sina syskon överhuvetaget!


Inga kommentarer: