onsdag 30 mars 2011

Friluftsdag i Bydalen!

Idag va de som sagt friluftsdag, Emma å jag for te Bydaln å åkte slalom.
Gick upp direkt när klockan ringde imorse å gjorde mig klar å sånt, bussen från stan upp te skolan skulle gå 7.40.
Jag kom på att inte jag hade nå pengar lösa så jag vart ju lov å springa å ta ut innan jag skulle hoppa på bussen, men då va den där automaten nere vid domus tillfällit avstängd, så jag fick ta den mitt emot istället.
Jag tyckte att jag hann, meeen tro på fan att bussen for förbi då, först 1an, sen kom 4an, 14 hade gått för länge sen. Så jag tog beslutet av å gå te skolan.
Vilket va en bra idé, för jag kom ju fram å hann med bussen.
Kom fram å gick å hyrde skidor å fick liftkort.
Sen va de ju bara å dra på sig pjäxorna å skiderna, efter att man lämnat grejerna i värmestugan, å ta nästa lift uppåt. De blåste på bra nog när man hoppa på andra liften som går längst upp men efter ett tag kändes de inte så mycke eftersom de blev varmare. Emma gjorde så jag ramlade fast jag stod still, hon satte sin stav framför mina skidor på nå vänster sen for jag haha.
Ont i fötter å ben fick man ju men de är ju normalt så de va inget å grina för liksom.
Han som skötte liften längst ner där vid värmestugan han skrattade åt oss när vi skulle åka upp en av gångerna, de va elakt!
MEnmen, vädret va perfekt å jag har haft sjukt kul hela dagen, å jag har fått en liten bränna efter solglasögona, ganska fint faktiskt! :)

De är ju kul å åka skidor när de är fint väder, som tex idag å bra pistade backar/spår. De är ju synd att man inte har nå slalomskidor själv annars hade jag åkt när jag är hemma!

Bydalen hade några bra backar, men Sälen är ändå bäst tycker jag, de finns mer backar å välja på osv! :)
Kameran hade jag planerat å ta med, men jag glömde ju den som vanligt.

Inga kommentarer: