söndag 23 oktober 2011

Still like that Old time Rock 'n' Roll!

Ja, hejhej ni som läser. Jag har ju vart nere i Sveg hela veckan å vart på körskolan å kört. Därför har jag inte lagt nån energi på å skriva nått. De har gått jättebra under veckan, å jag har kommit en jättebra bit påväg. Va helt slut i måndags när jag kört klart för dagen, så jag gick å la mig på soffan lite mer en 1 timme å sov, Jag som aldrig vilar middag gjorde de. Helt otroligt. Men mycket skönt va de! Har några moment kvar å köra så jag ska dit en vecka till. Men först å främst ska jag göra risk1a å halkbanan i stan, så jag ska väl passa på å göra de nu när jag kommer upp till stan. Teori har jag gjort jättemycke oxå under tiden jag inte kört. Under veckan så bodde jag hos Nina, å de har vart jättetrevligt.
Sen har jag ju även passat på å hälsat på lite oxå, först träffade jag Micke i tisdags har jag för mig, vi gick å fikade på konditoriet som vi alltid gör, sen efter de fick jag följa med å se hur de såg huset deras såg ut, jättefint va de verkligen! Fick även köra fyrhjuling, sjukt kul haha! Hälsade på Sigrid i Onsdags? Tror jag, hälsade på lilla bebisen å fick hålla i han. Så söt, å stark! Fick fika å kaffe. Mycket trevligt va de :)! Joel ville klä ut sig till prinsessa eftersom Olivia hade gjort de, så han fick en klänning å tiara. I torsdags följde jag med te Älvros å fick äta pannkakor med sylt å grädde, Sjukt gott. Jag kände mig som ett barn på nytt. Fast jag är ju fortfarande ett barn. Jag å moster tog en tur te Regna som inte jag har vart i på flera år så de va kul å se hur de såg ut där nu, å de va jättemysigt. Åkte med Cecilia te Sveg igen eftersom hon oxå kom te Älvros å åt pannkaker.
Å i fredags när jag skulle åka te Härjesjön så missade jag ju såklart bussen? Hade tydligen råkat ställt om klockan 5 minuter efter. Jättekul verkligen. Men som tur är så känner man nån enstaka person med körkort. Emil å hans kompis va snäll å körde dit mig. Så jag va isolerad i Härjesjön i helgen igen, Gött värre.Har plockat lite bland grejer som är mina å lyssnat på riktig musik från en riktig spelare med riktigt skivknaster. Grejer de! De va inge bra på tv:n i fredags så jag tänkte att jag skulle se Walk the Line, alltså filmen om Johnny Cash. Hann väl se ungefär en halvtimme kanske? Sen tvärsomnade jag på soffan. Ovanligt? Nej! Somnar alltid på soffan när jag är själv där. Vaknade igen 5 ungefär. Då fraktade jag mig själv te sängen istället. Sen vaknade jag vid 11 igen. Jag tycker om å va i Härjesjön själv, lite tråkigt är de väl att man inte har nån täckning på telefon, men de är ganska skönt å va utan den å, eftersom man har den jämt med sig överallt annars. De behöver man ju inte när man är här. Köpte tillomed med mig en påse med godis, för trevlighetens skull. Men de har jag kämpat i mig, dagens godis är inte lika gott som de va när man va liten. Nu smakar ju allt likadant, förutom chokladen, den har alltid smakat likadant! Kommande vecka ska jag fortsätta praktikjobba, å fortsätta med teori så man blir klarmed den å så.
Dom här skorna är typiskt mig å jag skulle vilja ha dom i julklapp. Jag vet va Josse kommer tycka om dom redan, hahaha!

Inga kommentarer: